lørdag 5. mars 2011

Shabby Chic!

Her ser du Shabby Chic huset mitt som jeg holder på med for tiden.
Det er ferdig pusset opp innvendig i første og andre etasje og nå holder jeg på
med trappen og gelenderet. Tredje etasje er jeg ikke ferdig med ennå.

Stuen oppe i andre etasje trenger gelender som jeg ikke er ferdig med. Stolene skal ha trekk og benken skal forandres litt på. Lampen har jeg laget selv og er veldig fornøyd med den.
 Soverommet. Her skal sengen få madrass etc. og lampen har jeg laget. 
Stuen i første etasje. Trappen er ikke ferdig ennå. Lampen tok lang tid å lage, tålmodighet er en selvfølge her.
 Kjøkkenet. Er ikke helt ferdig med bord og stoler, skal se litt slitt ut.
Badet venter på ting og tang det også. Lampen var enkel å lage og synes den gjorde seg der.
Stuen har ikke møbler ennå, skal lage dem først. Jeg har tenkt å lage en gammel ovn som skal stå i det ene hjørnet. Lampen jeg laget er en prismelampett. Sølvstaken i ekte sølv på gulvet er kjøpt i en antikvitetsforretning og er 100 år gammel, den er britisk og har vært i et gammelt dukkehus tidligere.

10 kommentarer:

  1. Først må jeg si, gratulerer med ny blogg og velkommen til blogglandia :D Huset ditt er bare nydelig med alt det hvite og de flotte detaljene. Lykke til videre med bloggen.

    SvarSlett
  2. Grattis till din nya blogg! Ser fram emot att följa den och se fortsättningen på ditt shabby chic hus.
    Fina detaljer som takbjälkar och fantastiska lampor! Roligt också då vi har samma sorts dockhus!

    Lena!

    SvarSlett
  3. Roligt att du har en blogg nu Linda!
    Det ser ut att bli ett väldigt fint hus, ser fram emot att följa ditt arbete!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med ny blogg Linda.
    Så fine lampene ble da,syntes også de er veldig kjekke å lage.
    Gleder meg til å følge "prossesen"videre

    Klem Janne

    SvarSlett
  5. Vilken trevlig blogg du har, det är första gången jag tittat in hos dig.Ska bli spännande att följa dina prospekt.

    SvarSlett
  6. Flott hus og fine bilder. Så flink du er til å lage lamper! Håper det kommer nærbilder av de etterhvert.
    Mona

    SvarSlett
  7. Vad roligt att du har skaffat en blogg också.
    Ditt hus är redan fint och det blir nog bara bättre och bättre.
    Helen i Huddinge

    SvarSlett
  8. Beautiful and lovely dollhouse Linda,I love the style.I invited you to participate in my plants giveaway.Sweets regards from sunny Spain.

    SvarSlett
  9. Hej
    SUERFLOT! glæder mig til, at se det færdigt.
    Vil du hjælpe mig....
    Du har træ på væggene. Hvilket slags træ bruger du, for det må jo ikke være for tykt?
    Tak for hjælpen.

    SvarSlett
  10. Takk Susanne,
    jeg har brukt furulister som er 1cm brede og 1mm tykke.

    SvarSlett